Search
  • Goodfairy

Εσύ τί κάνεις όταν βρίσκεις ένα αγαθό σε προσφορά;

Updated: Oct 11, 2021

Πολλοί έχουμε βρεθεί σε παρόμοιες καταστάσεις...

Ας υποθέσουμε ότι συμβαίνει το παρακάτω σενάριο:


Είσαι online και ξαφνικά βλέπεις ένα νέο εισερχόμενο μήνυμα από το αγαπημένο σου ηλεκτρονικό κατάστημα. Ανοίγεις το Newsletter και προς έκπληξή σου, ενημερώνεσαι ότι για περιορισμένο χρόνο, όλα τα smartphone προσφέρονται με έκπτωση έως 40%!



Ένα χαμόγελο σκάει στα χείλη σου, καθώς τον τελευταίο καιρό ψάχνεις μια καλή ευκαιρία για να αντικαταστήσεις το παλιό σου κινητό. Γρήγορα λοιπόν, κλικάρεις στον σύνδεσμο του Newsletter και μελετάς τα προϊόντα και το ύψος των εκπτώσεων.

Σε λίγα λεπτά έχεις ήδη δημιουργήσει μια λίστα με υποψήφια κινητά και προχωράς σε σύγκριση των χαρακτηριστικών και των τιμών τους. Έτσι προκύπτουν οι τρεις παρακάτω επικρατέστερες επιλογές:

  • Το flagship smartphone με τα φοβερά specs που πάντα ήθελες να αγοράσεις! Η τιμή του ήταν πάντα απλησίαστη για το πορτοφόλι σου, όμως τώρα βρίσκεται στο άνω όριο των χρημάτων που μπορείς να ξοδέψεις. Ας πούμε ότι η αρχική τιμή του ήταν στα 800 ευρώ και τώρα είναι στα 480 ευρώ.


  • Το smartphone με τα μεσαία specs που εξαρχής σκόπευες να αγοράσεις. Αυτό προσφέρεται με ακόμη χαμηλότερη τιμή. Ας πούμε ότι η αρχική τιμή του ήταν στα 500 ευρώ και τώρα είναι στα 400 ευρώ.


  • Το budgetsmartphone, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οποίου δεν σε τρελαίνουν, αλλά που είχες μέχρι πρότινος ως οικονομική εναλλακτική, σε ακόμα χαμηλότερη τιμή. Ας πούμε ότι η αρχική τιμή του ήταν στα 250 ευρώ και τώρα είναι στα 200 ευρώ.


Τί θα επέλεγες σε αυτή την περίπτωση; Ποιο από τα τρία παραπάνω smartphone θα αγοράζες; Μια ακριβή συσκευή που εξυπηρετεί πλήρως τις ανάγκες σου, ή μια συσκευή που σε εξυπηρετεί εν μέρει, αλλά σου εξοικονομεί χρήματα;



Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει σωστή ή λάθος απάντηση, καθώς η κάθε αγοραστική απόφαση είναι μια σύνθετη διαδικασία με πολλές μεταβλητές, διαφορετική για τον καθένα από εμάς.


Τι θα γινόταν όμως, εάν σου έλεγαν ότι υπάρχει ένα αγαθό, στο οποίο οι περισσότεροι από εμάς, θα αγοράζαμε σχεδόν πάντα την φθηνότερη επιλογή;


Αυτό το αγαθό είναι η ασφάλιση του οχήματος μας. Δεν το πιστεύεις; Ας αλλάξουμε λίγο το παραπάνω παράδειγμα. Ας πούμε ότι λαμβάνεις ένα αντίστοιχο Newsletter με σημαντικές εκπτώσεις στην ασφάλιση του οχήματος σου και εσύ τυχαίνει να ανανεώνεις το υφιστάμενο ετήσιο συμβόλαιο σου σε μερικές εβδομάδες, για το οποίο σήμερα πληρώνεις 300 ευρώ για το πακέτο πυρός/κλοπής.


Όπως και στο πρώτο παράδειγμα, καταρτίζεται μια λίστα με τις επικρατέστερες επιλογές:


  • Το πακέτο μικτής ασφάλισης στα 350 ευρώ. Αυτό περιλαμβάνει όλες τις προαιρετικές καλύψεις και μέχρι πρότινος ήταν απλησίαστο, καθώς κόστιζε γύρω στα 600 ευρώ το χρόνο.


  • Το πακέτο πυρός/κλοπής στα 250 ευρώ. Είναι το πακέτο καλύψεων που έχεις σήμερα με 300 ευρώ.


  • Το βασικό πακέτο στα 150 ευρώ. Αυτό περιέχει μόνο την υποχρεωτική από τον νομοθέτη κάλυψη αστικής ευθύνης.

Λογικά, κάποιος θα περίμενε ότι η κατανομή αυτής της απάντησης, θα ήταν μοιρασμένη, όπως ακριβώς και με το ενδεικτικό παράδειγμα του smartphone. Στην πραγματικότητα όμως, ελάχιστοι από εμάς επιλέγουμε την αγορά του πλήρους πακέτου ασφάλισης, ακόμη και εάν αυτή μπορεί να είναι η καλύτερη value for money επιλογή.



Ακόμη πιο ανησυχητικό, είναι το γεγονός, ότι ένα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού θα έμπαινε στον πειρασμό να θυσιάσει καλύψεις που μέχρι πρότινος θεωρούσε ως αναγκαίες, αγοράζοντας το φθηνότερο πακέτο.


Γιατί συμβαίνει αυτό; Απλά γιατί η ασφάλιση, είναι το μόνο αγαθό, η αγορά του οποίου παρουσιάζει ένα αναστραμμένο κύκλο αγοράς. Ένα αγαθό, το οποίο μπορούμε να το αγοράσουμε μόνο όταν δεν το έχουμε ανάγκη και όταν το έχουμε ανάγκη, δεν μπορούμε να το αγοράσουμε. Εάν η ασφάλιση λειτουργούσε όπως όλα τα άλλα αγαθά, τότε θα ασφαλιζόμασταν μετά από ένα ατύχημα, επιλέγοντας τις καλύψεις που χρειαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε το συγκεκριμένο πρόβλημα. Ακριβώς επειδή η αγορά προηγείται της ανάγκης, συνήθως διαμορφώνουμε το ασφαλιστήριο συμβόλαιο μας, με μόνο παράγοντα το κόστος, παραβλέποντας όμως, σημαντικές προαιρετικές καλύψεις.


Πώς μπορείς να αποφύγεις αυτή την παγίδα; Ακολούθησε τα παρακάτω απλά βήματα:


  • Προτίμησε να αγοράζεις την ασφάλιση του οχήματος σου, μέσα από μια ψηφιακή πλατφόρμα, που σου επιτρέπει την ταυτόχρονη τιμολόγηση πολλών ασφαλιστικών εταιρειών.


  • Ποτέ μην ξεκινάς την διαμόρφωση της προσφοράς από το βασικό πακέτο ασφάλισης. Χρησιμοποίησε ως βάση σύγκρισης τις καλύψεις του υφιστάμενου ασφαλιστηρίου συμβολαίου σου.


  • Στη συνέχεια, προσπάθησε να προσθέσεις καλύψεις που δεν έχεις σήμερα, αλλά που θεωρείς πως είναι σημαντικές για σένα, μέχρι να φτάσεις στο επίπεδο της τιμής που πληρώνεις σήμερα.


  • Τέλος, προχώρησε σε μια τελευταία τιμολόγηση, η οποία θα περιέχει όλες τις καλύψεις που θα ήθελες πάντα να έχεις, όπως για παράδειγμα το πακέτο μικτής ασφάλισης.


Με αυτό τον τρόπο, είτε θα επιλέξεις ένα φθηνότερο ασφαλιστήριο συμβόλαιο με τις καλύψεις που είχες, αλλάζοντας ασφαλιστική εταιρεία, είτε θα επιλέξεις ένα συμβόλαιο με πλουσιότερες καλύψεις, αλλά στην ίδια τιμή ή λίγο παραπάνω με αυτή που ήδη έχεις σήμερα.


Και μην ξεχνάς….


Επιλέγοντας την Goodfairy για την αγορά και ανανέωση ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου σου, αυτή θα προχωρήσει στην κατάθεση ενός χρηματικού ποσού, σε ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό της επιλογής σου!


Επισκέψου στην ιστοσελίδα της Goodfairy για να μάθεις πώς μπορεί να κάνει τα «μαγικά» της και πώς μπορείς και εσύ να κάνεις τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος, ασφαλίζοντας το αυτοκίνητο σου!

14 views0 comments